söndag 6 september 2009

Kort helg på landet

Den här helgen gick rätt fort. Vi åkte till landet direkt efter dagis i fredags. Mamma och pappa kom och hämtade mig. Farmor och farfar kom över direkt och hälsade på mig och så bjöd vi dem på fiskgryta. Mums filibabba, vad det var gott!

På lördag ville jag genast gå och hälsa på farmor och farfar, så pappa följde med mig dit. Mamma skulle få vila lite, men vet ju inte hon hur man gör. Så hon passade på att gå loss med kanttrimmern och sekatören runtom på tomten. Pappa gick också tillbaka och jobbade med en massa småprojekt.

Pappa tvättar teakmöblerna.

Titta, mina ärtor finns fortfarande kvar.

Jag ville leka med farmor. Och jag ville inte sova, nääe. Istället tog farmor och jag färjan till andra sidan. Där träffade vi Wilma och Saga. Det var roligt att få leka med dem en stund. Och så träffade vi Frank och Fia.

När vi kom hem igen följde farmor, farfar, Frank och Fia med hem till oss och så hade vi en trevlig stund med lite snacks och grejer. Farmor och farfar stannade på middag hos oss igen. Jag somnade rätt tidigt, eftersom jag inte sov på dagen och mamma som behöver vila lite extra gick och lade sig på sängen och tittade på tv. Pappa och farmor gick loss på Rock Band. Farfar som inte fick vara med i bandet gick hem och tittade på fotboll. Så kul har vi på lördagkvällarna.

Mysig eftermiddag med lite smått och gott.

Idag på morgonen bestämde vi att vi skulle åka hem i tid. Normalt åker vi ju först på måndag morgon, men mamma och pappa tycker det är så synd att jag ska behöva må illa i bilen. Förra måndagen kräktes jag nämligen. Men vi hann göra en del nytta i dag i alla fall. Jag hann följa med farfar och hälsa på hos dem en stund också och sen kom farmor och farfar hem till oss och fikade.

Jag hjälper pappa att klippa gräset.

Farfar går loss med röjsågen på vår tomt.

Och så lite fika.

När jag somnat på eftermiddagen åkte vi hem till stan. Det var skönt att vakna först när vi nästan var hemma. Pappa väckte mig för att jag inte skulle sova allt för länge. Vi gick bara hem och vände och sen till mamma äta på Pizza Hut. Men hon orkade inte gå dit och tillbaka, så vi tog bilen. Har ni hört på maken! Fast vi skulle ändå flytta bilen, så det var väl lika bra. Vi parkerade vid Björns trädgård och där finns det ju jättemycket roligt. Jag tittade länge på alla som åkte skateboard i ramperna. Det verkade ju jättespännande. Sen fick jag leka länge i parken innan vi gick och åt middag.

Oj, vad pojkarna är duktiga på att åka bräda.

Jag fick leka loss i lekparken en lång stund.

Oj, vad mycket spännande det finns här.

Inga kommentarer: