måndag 14 september 2009

Sova hos mummi och ukki

Idag behövde inte jag gå till dagis. Visserligen var dagiset stängt, men jag skulle ändå fått vara hemma för jag skulle ju få en lillasyster idag! Hur man får en lillasyster vet jag inte och inte vet jag vad det innebär heller, men jag var glad idag för jag fick åka till mummi och ukki! Det hade mamma berättat redan för flera dagar sen och jag hade packat min egen fina väska med kläder och saker jag ville ha med mig. Jag skulle dessutom få sova kvar hos mummi och ukki alldeles själv!

På väg hem till mummi och ukki.

Mamma och pappa hann bara fika lite med ukki innan de var tvungna att åka iväg igen. Mamma och pappa skulle visst till det stora sjukhuset hemma där vi bor. Där skulle mamma få hjälp av doktorn att få ut min lillasyster från magen. Mummi hade inte kommit hem från jobbet ännu så jag och ukki lekte en stund.

Jag hade det jättebra hos mummi och ukki hela dagen och kvällen. Jag fick sova på en egen stor madrass bredvid mummis och ukkis säng.

Inga kommentarer: